ÚTFESTÉS - BURKOLATPRIZMA - FÉKEZŐ ZÓNA

Kizárólag speciális, útfestéshez kifejlesztett festékeket alkalmazunk. Ezek legfőbb jellemzője, hogy szinte csak aszfaltozott felületre lehet vele festeni, ugyanis a festék a bitument megoldja és így „ragad” hozzá. A teljes száradás után kb. 24 óra olyan kemény lesz, hogy egyéb más felületről könnyen lepattogzódik. Egyébként 20-60 perc után forgalom alá helyezhető a legtöbb estben. Betonra való festés előtt a felületet mindenképp a legalaposabban le kell tisztítani, itt a teljes pormentesség nagyon fontos.

Térburkoló betonkövekhez kiválóan tapad de ügyelni kell, hogy a festék elég híg, a felhordott festékréteg nem túl vastag legyen. A burkolókő kis réseibe, lyukaiba a festék befolyik így nagyon nehezen kopik le. Az aszfaltfelülettel sincs másképp. A legnagyobb tartósság az új aszfaltfelületeknél érhető el, ugyanis ilyenkor még nagyon „porózus” a felület.

A garancia oldószeres festékekre 1 év, tartós jelekre a gyártó szerint 3-5 év ami nagyban függ a forgalom nagyságától, a burkolat tisztaságától és az időjárási viszonyoktól.

Egy kis példa: Egy nagyon forgalmas helyen a tartós jel lekopik 2 év alatt viszont egy parkolóban vagy egy keveset használt helyen az oldószeres festék is eltarthat 3 évig.

  •  
  •  
  •  

 

Porlasztott eljárás

Itt oldószeres festéket használunk mely olcsóvá teszi ezt az eljárást. A legtöbb esetben ezt alkalmazzuk egyszerű kivitele, könnyű javíthatósága miatt. Hátránya viszont, hogy nagy festékköd keletkezik így védőmaszkot kell viselni. Manapság fontos megemlíteni, hogy ez a technológia igencsak érzékeny a hidegre, ugyanis 0 fok alatt előszeretettel befagynak a fúvókák.

Szivattyúval nyomott, nagynyomású eljárás

Nem keletkezik festékköd. Kisebb gépigény de jóval drágább eljárás. Speciális fúvókialakítás mely nagyon érzékeny a festék szemcsenagyság változására. Éles kontúr keletkezik mely hosszirányú jelek festésénél kimondottan előnyös, viszont kézi jelek festésénél (gyalogátkelőhelyek, nyilak) hátrányos mert az egymásra lapolt rétegeknél láthatóvá válnak a kontúrok.

Vastagbevonatok

Készülhetnek hideg illetve meleg eljárással. A kettő között tartósságban nincs különbség. A hideg eljárásnál több komponenst kell összekeverni, ezután rövid időn belül fel kell hordani a felületre. Lehet kézi illetve gépi eljárás. A meleg eljárásnál gázlánggal kell felmelegíteni az anyagot. Ezután ha lehült már forgalom alá helyezhető. Itt eltér a gépi és a kézi eljárás. A gépi felhordásnál egy forró masszával kell dolgoznunk, míg a kézi eljárásnál kemény festéklapokat kell a burkolatra helyeznünk és gázlánggal szó szerint felforraljuk a burkolaton.

Éjszakai láthatóság

Ez a legfontosabb tulajdonsága a burkolati jeleknek. Elérésére üveggyöngyöt alkalmaznak mely általában 0,2-0,8 mm szemcsenagyságú üveggolyókból áll. Ez gépi festésnél autómatikusan MINDIG belekerül, kézi eljárásnál kézzel kell belehinteni.

Burkolatprizma

Az általunk kihelyezett burkolatprizmák lehetnek aktív burkolat prizmák vagy passzív burkolatprizmák. A passzív burkolat prizmák egyszerű fényvisszaverővel vannak bevonva. Az aktív burkolat prizmákból kétféle létezik. Vannak a naplemes prizmák melyek nappal feltöltenek, éjjel pedig világítanak vagy villognak. A folyamatosan világító kivitelt leginkább záróvonalak mellé kanyarokba illetve lassító kapukba, kerékpárutak tengelyvonalának jelölésére használják. A villogó kivitelt pedig veszélyes helyek jelölésére, ilyen lehet például gyalogátkelőhelyek jelölése, vagy vasúti átjáró jelölése. Az aktív prizmákból létezik még vezetékes kivitel, melyet vagy a hálózatról táplálunk meg vagy az út mellett elhelyezett napelemek által feltöltött akkumlátorról működik. Cégünk már több ezer burkolatba süllyeszthető kivitelű napelemes burkolatprizmát helyezett ki, melyek jól teljesítenek télen/nyáron gyalog, személy és teherforgalom terhelése alatt is.

Design downloaded from Free Templates - your source for free web templates